Geurmarketing voor merkbeleving en verleiding
Steeds meer bedrijven maken gebruik van geurmarketing. Zij laten een melange op maat bereiden die perfect past bij hun merkidentiteit, klant en contactmoment. Een aangename geur prikkelt de zintuigen. Het wekt een bepaalde emotie op. Dit gevoel kan resulteren in:- » koopimpuls
- » tevredenheid
- » associatie met luxe
- » associatie met natuurlijke ingrediënten
Onderstaande bedrijven zijn praktijkvoorbeelden van bedrijven die veel baat hebben bij geurmarketing:
- » supermarkten (bv de geur van vers brood)
- » auto showrooms
- » winkels (lifestyle, imago)
- » hotels
- » makelaars
Van activerende, verfrissende, mystieke tot wellness melange. Laat u eens inspireren over verkoopbevorderende aromageuren. De geuradviseurs houden daarbij rekening met uw marketingconcept.
Geurmarketing aandachtspunten
Hieronder melden we een paar belangrijke aandachtspunten als u aan de slag wilt met geurmarketing:- » professionele geurverstuiver voor gelijkmatige verdeling van het aroma
- » subtiel: vermijd een overheersende zware geur
- » kwaliteit: vermijd goedkope toiletverfrisser achtige geuren
- » balans: zorg voor een gelijkmatige geurverdeling over de ruimte
- » natuurlijk: gebruik natuurlijke ingrediënten
- » licht: voorkom dat er een walm van lucht ontstaat
- » geuradvies: laat u adviseren over een geschikte melange en dispenser
Geurmarketing wordt regelmatig meegenomen als component voor de merkstrategie. Van point of sale geur tot presentaties op andere locaties. Ruik, voel en zie.