Marktbewerking model
B2B ondernemingen houden zich weinig bezig met het nadenken over de marktbewerking. Vooral technische ondernemingen kunnen zich eindeloos storten op hun productbeleid. Zij raken hierdoor te afhankelijk van een paar vaste klanten. U zou zich kunnen afvragen hoeveel omzetgroei u kunt behalen als u met een extra verkoper gaat werken, als u nieuwe segmenten gaat bedienen, of als u internationaal zou gaan.
Marktbewerking model voor segmentatie op potentieel
Een effectieve marktbewerking strategie houdt rekening met uw organisatie, strategie, portfolio, verkooporganisatie, concurrenten en de klantbehoefte. Wij hebben veel ervaring met het adviseren over de ideale marktbewerking strategie. Wij hanteren veelal modellen om het omzetpotentieel per account in kaart te brengen. Het potentieel, de regio en de branche zijn veelal belangrijke segmentatiecriteria om alle accounts uit een klantbestand in te delen naar klantprofielen. Met behulp van deze indeling en het potentieel kunt u uw markt effectief opdelen voor doelgerichte verkoopactiviteiten.Het internet is een cruciale rol gaan spelen bij commercie. Steeds meer inkopers verkennen het internet voordat zij tot een aanschaf overgaan. De mogelijkheden van internet gaan veel verder dan alleen het verschaffen van informatie. Internet marketing verdient absolute aandacht voor het verhogen van nieuwe leads, triggeren bij aankoopmomenten en overtuigen van inkopers. Naast de juiste bedrijfsprofilering op uw website verdient zoekmachine optimalisatie veel aandacht.