Marketing Concept gebaseerd op uw USP
Unique selling points zijn de unieke voordelen waarmee u zich onderscheidt van de concurrentie. Veel bedrijven profileren zich matig en communiceren zwak. Uit bescheidenheid laten ze hun USP achterwege. Zonder een sterk marketingconcept ontkomt men bijna niet aan een prijsstrijd. Met product voordelen en/of een sterk merk creëert u toegevoegde waarde waarmee u uw klanten gaat overtuigen.
Voorbeelden van unique selling points
Technische mensen kijken direct naar de product specs en functionele voordelen. Toch zijn het lang niet altijd technische aspecten waarmee een koopbeslissing doorslaggevend is. Het gaat steeds vaker om:- » design & looks
- » marketing
- » service: het menselijke aspect; klantgerichtheid & walk the talk
- » kleine productdetails gehaald uit uw sense voor klantwensen
Inkopers zijn lang niet altijd technisch capabel. Zodra ze een mooi product zien dan geloven zij vaak dat het ook wel een goed product zal zijn. Zodra zij een product dikwijls in de media of in de showroom zien dan zal het ook wel een betrouwbaar product zijn. Het klinkt simplistisch, maar ga maar eens na hoe je zelf over deze zaken denkt bijvoorbeeld:
- » Mini Cooper
- » Axe douchegel
Lees ook:
- » marketingconcept door product marktcombinatie benadering
- » marketingconcept met multiniche strategie
- » marketingconcept door pure klantverleiding