Connecties via ambassadeurs
Heeft u moeite om uw netwerk uit te breiden?
Meer connecties voor groei
Als u terugkijkt naar de klantgesprekken die u afgelopen jaar hebt gevoerd, welke nieuwe relaties heeft u dan aangeboord? Veel bedrijven hebben behoefte aan nieuwe contacten. Zij staan op goede voet met hun vaste opdrachtgevers en een kleine schil directe connecties eromheen. Maar deze bron is snel uitgeput.Warme leads
Er zijn tal van benaderingen om nieuwe relaties aan te boren. Veel professionals zijn geen liefhebbers van koude acquisitie of telemarketing. Zij zoeken naar methodes die zonder al te grote inspanningen veel warme contacten opleveren. Want als u eenmaal aan tafel zit met een geïnteresseerde, dan is uw scoringskans gunstig.Spammen??
Het valt ons op dat steeds meer mensen dan maar lukraak gaan spammen. Ze kopen een adressenbestand en sturen e-mails eruit op hoop van zegen. Niet alleen is de response vaak laag. Er ontstaat een toenemende aversie tegen spammers met een schadelijk effect op uw imago. Hierbij dient onderscheid te worden gemaakt met nieuwsbrieven aan geregistreerde leden wat geaccepteerd en effectief werkt.Social media
Het goede aan social media is dat:- » berichten zich in razend tempo kunnen verspreiden
- » u efficiënt veel contacten kunt onderhouden
- » u uw netwerk snel kunt vergroten via relaties van uw relaties
Daarbij is het prettig om samen te werken met ambassadeurs met een grote groep connecties en aanzien. In de meeste gevallen gaat het hierbij om bevriende informele relaties waarbij de gunfactor een rol speelt. De rol van deze mensen kan van schatbare waarde zijn aangezien zij uw bericht onder de aandacht kunnen brengen bij connecties die u nog niet kent. En uw bericht wordt sterker naarmate een extern persoon deze promoot.
Social media blijft meestal echter wel een oppervlakkig medium. Het gros van de gebruikers kijkt wel wat rond en drukt af en toe eens op "like". Maar de meesten hebben voornamelijk oog voor verkoopkansen en minder voor inkoop.
Ambassadors als demand generators
Je kunt ook niet teveel verwachtingen hebben van gratis ambassador diensten. Dat is iets anders als betaalde ambassador diensten. Als ambassadeurs centjes kunnen verdienen aan leads of orders dan lopen ze een stuk harder. Ambassadeurs zijn o.a.- » invloedrijke mensen met een groot netwerk
- » professionals met aanverwante producten voor dezelfde doelgroep
Hoe vindt u deze ambassadeurs? Hoe gaat u een samenwerking met ze aan? Kom eens met Market Mind sparren. Wij begeleiden u graag met uw plan voor marktbewerking aan de hand van een sterk concept.