Multiniche strategie
Market Mind staat bekend om zijn multiniche strategie. U wilt een grote doelgroep benaderen voor uw ambitieuze doelstellingen maar tegelijkertijd merken we dat een specialistisch marketingconcept veel beter aanslaat dan een brede generieke. Sales is details.
Als specialist in een bepaalde niche speelt u tot in de kleinste details in op de specifieke klantbehoefte. Daar waar de concurrentie zich generiek profileert, richt een nichespeler zijn klantbenadering & klantservice precies zo in om leider te worden in deze markt. En voor expert aangezien te worden.
Lucratieve niches bedienen via PMC marketing
We noemen het multiniche strategie omdat 1 niche voor de ambities dikwijls te beperkt is. Wij adviseren om Market Mind een analyse te laten uitvoeren naar de mogelijke product marktcombinaties. Van daaruit komen wij tot commercieel advies naar de beste kansen in de markt. Voorbeelden:- » onze cliënt is momenteel marktleider op 3 legal niches door specialisatie ten opzichte van de generieke advocatenkantoren
- » Market Mind heeft naast zijn corporate website nog marketing concepten specifiek gericht op brainstormsessies en bedrijfsanalyses
Multiniche strategie op het internet
Een specialistisch nicheconcept is onderscheidend. Daar waar de concurrentie steeds verder toeneemt en het steeds lastiger wordt om te profileren op kwaliteit, prijs of service. Daarnaast heeft u op het internet ook vaker succes. Specialistische niche websites boeken doorgaans:- » een hogere positie in Google op gerichte zoektermen
- » betere gerichte informatie waar potentiële klanten gevoelig voor zijn
- » onderscheidend vermogen
- » hogere conversie