E-mail marketing
Er is sprake van een sterke toename in het gebruik van e-mail marketing. U zult ervaren dat uw mailbox steeds meer gevuld raakt met e-mail campagnes. Daar waar u voorheen alleen spam kreeg van allerlei onzuivere koffie, krijgt u tegenwoordig ook meer ongevraagde e-mail binnen van bekende betrouwbare bedrijven.
It's a numbers game
Het wekt vaak aversie op maar als 1 procent ingaat op een e-mail bom van 100.000 berichten dan komen daar nog steeds 1.000 leads uit. Een ongekend resultaat uit slecht één druk op de knop. En dus zien wij steeds meer bedrijven e-mail marketing oppakken. Ondanks allerlei risico's vanuit de anti spam wetgeving.Aandachtspunten:
- » anti spam wetgeving
- » opt out pagina
- » via mailmerge kunt u uw e-mail berichten personaliseren
- » fraai e-mail template in lijn met uw marketingconcept
- » e-mail adressen verzamelen uit uw doelgroep
- » goede beknopte advertentietekst
- » nieuwsbrief campagnes
Segmentatie & personalisering
Je kunt op je klompen aanvoelen dat e-mail marketing net als direct mail over de top gaat. Naarmate meer bedrijven mailen, des te meer aversie het krijgt. Dit leidt uiteindelijk tot een situatie dat de conversie daalt en men weer rekening moet houden met de oude marktbewerking wetten:- » relevantie
- » segmentatie
- » personalisering